Page 22 of 65

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 08:42
by Boudica
Claudie_Schnaudie wrote:Ah there he is :)

His pace is good me thinks! He just lost a lot at the beginning :)
The first part of the stage was slow but he did step it up, overall not to bad perhaps it is just a bit of inexperience showing on such a long stage.

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 08:53
by Loiste
Mar wrote:
Claudie_Schnaudie wrote:
Mar wrote:ok, he was a bit of a snail but last year he lost 1:38.5 on the first run and 1:34.2 on the second way through this stage. :)
If he is too slow you say that he drives like a snail and if he drives to fast you complain and start to worry :lol:
:blush:
Mar, last year on this stage Kimi had a big spin and part of stage he drove in the dust of Henning. :blush:

http://www.youtube.com/watch?v=sGazsC8m ... r_embedded

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 08:55
by Mar
Loiste wrote:
Mar wrote:
Claudie_Schnaudie wrote:
Mar wrote:ok, he was a bit of a snail but last year he lost 1:38.5 on the first run and 1:34.2 on the second way through this stage. :)
If he is too slow you say that he drives like a snail and if he drives to fast you complain and start to worry :lol:
:blush:
Mar, last year on this stage Kimi had a big spin and part of stage he drove in the dust of Henning. :blush:

http://www.youtube.com/watch?v=sGazsC8m ... r_embedded
He had problems on both runs?
Wau! You really have a good memory. And Henning should really avoid that stage :zz:

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 09:09
by Loiste
Mar wrote:He had problems on both runs?
Wau! You really have a good memory. And Henning should really avoid that stage :zz:
yes, on the second last year's run:
We had a spin three km before the finish, so we lost a lot of time.

My memory isn't so good. :lol: But I am making a "Library of Kimi Raikkonen's fan" on russian forum where I try to pick up ll news about Kimi since 2006.

smth like that :
Spoiler:
Ралли Иордании 2010. День 2.
Image
SS8/SS11: Suwayman - 10.49km
Unofficially known as the Dead Sea stage, this is officially the lowest sporting venue on earth. Starting at the banks of the Dead Sea which provides a stunning backdrop, the stage runs through the basin of the Jordan Valley and through the world’s lowest land point at 420m below sea level. It’s mostly flat and fast, with a hard surface and not much gravel to clear. There are a few exceptions, however, and the recent rains have left a few muddy sections. There is a particularly sticky patch at the 7.5km point. After that, there are a few short asphalt sections including one 1.2km stretch just before the finish. This year, organisers have added a little chicane here to slow the cars. Generally, there are lots of corners to cut so the cars further down the order might face some big rocks that have been dragged out onto the road.
Неофицально его называют СУ Мёртвого Моря. Это самое низкое место на земле, где проводятся спортивные состязания. Начинаясь на берегу Мёртвого моря, что сопровождатся ошломляющим его шумом, СУ тянется через небольшую бухту Иорданской Долины и через самую низкую точку на Земле - 420 мтро ниже уровня моря. Это главным образом плоский и быстрый СУ, с трудным покрытием и небольшим количеством гравия. Но есть пара исключений, недавний дождь обнажил несколько грязных участков. На отметке 7.5км особенно липко. :lol: После этого есть пара асфальтовых участков, включающих 1.2 км отрезок у самого финиша. В этом году организаторы поставили шикану здесь, чтобы замедлить машины. Вообще, здесть много поворотов и камней.

1. 1 S. LOEB 5:13.7 0.0 0.0
2. 11 P. SOLBERG 5:15.1 +1.4 +1.4
.
5. 4 J. LATVALA 5:17.0 +0.8 +3.3
6. 8 K. RAIKKЦNEN 5:28.3 +11.3 +14.6
7. 9 F. VILLAGRA 5:28.5 +0.2 +14.8
8. 6 H. SOLBERG 5:28.9 +0.4 +15.2
9. 5 M. WILSON 5:29.5 +0.6 +15.
"Как мы и думали, сегодня гораздо лучше, чем было вчера. Я уже лучше чувствую машину."
SS9/SS12: Kafrain. 17.20km
Kafrain features sections which have been run earlier in the rally - so there could be rocks about here. From the start to the 3.5km mark the road runs alongside a dam, then opens onto a high-speed flat section with long, flowing corners. From 3.5km it tightens, gets twisty and goes uphill before the 4.7km point when it starts to flow better and widen until it hits the top of the hill and some tricky crests. Between 9.2km and 10.7km there's a short, sharp downhill section with lots of adverse camber corners which will be very tricky to brake for because of the amount of loose gravel. At 10.7km the road reaches the bottom of the valley and gets tight and twisty again. There's one more uphill section between 12.5km and 14.5km, before a final downhill sprint to the finish.
Некоторые секции СУ уже были ранее в ралли и поэтому на них могут быть камни. От старта до 3.5км отметки дорога пролегает вдоль плотины, потом открывается высокоскоростная секция с длинными перетекающими поворотами. С 3.5 км трасса сжимается, делается узкой и идёт под гору перед отметкой в 4.7км, когда она начинает течь лучше и шире пока не упирается в вершину холма и несколько опасных трамплинов. Между 9.2км им 10.7 км пролегает короткая резко идущая вниз секция с множеством враждебных изгибающихся поворотов с очень рискованными торможениями из-за свободного гравия. На 10.7 км дорога достигает низа долины и становится тяжёлой и опасной снова. Есть ещё одна секция со спуском между 12.5 и 14.5 км, перед финальным спуском к финишу.

1. 11 P. SOLBERG 11:54.0 0.0 0.0
2. 7 S. OGIER 11:59.4 +5.4 +5.4
.
7. 5 M. WILSON 12:19.8 +5.4 +25.8
8. 8 K. RAIKKЦNEN 12:29.9 +10.1 +35.9
9. 53 P. ANDERSSON 12:34.0 +4.1 +40.0
10. 9 F. VILLAGRA 12:35.4 +1.4 +41.4

SS10/SS13: Jordan River. 41.45km
The extraordinary Jordan Rally stage follows the winding path of the river bed and runs adjacent to the border with Israel and through former battle fields. Traditional farming and Bedouin communities are aplenty and at 41kms, it is the longest stage of the rally and one of the longest in the championship. The road flows well for most of its length but it has a very dirty surface, so the first cars will do a lot of sweeping. The first 2.6km are fast and winds between trees - which makes almost all the corners blind. From there to 9.3km it heads though agricultural land - but with trees still lining the right-hand side of the road. Traction is especially tricky here, as the surface is a mixture of some almost completely clean sections and patches of deep gravel. The corners get tighter until the 10.5km mark, when the road dives back between the tress again and there are more blind bends. At 12.6km the road does a good rollercoaster impression as it heads into the Dolomite Hills, with undulating sections and a mixture of slow and high speed corners. It stays fast between 14.5km and 19.6km when it hits the plateau on top of the range and opens up with mainly fast corners mixed with some small crest and dips to throw the cars around. There is a twisty sector between 19.6km and 26.8km where the road is wide but the corners are blind again with big trees on the apexes. From there to the end it gets faster and more hazardous: there are lots of big rocks by the roadside waiting to be dragged on. The final few kilometres are very, very fast.
Исключительный СУ Ралли Иордании представляет собой извилистую дорогу из русла реки (высохшей?)) ), примыкает к границе с Израилем и пролегает по бывшим полям сражений. Традиционное фермерство и сообщества Бедуинов в изобилии здесь, 41км СУ - самый длинный в ралли и один из самых длинных в чемпионате. Дорога течёт хорошо на бОльшей длине этого СУ, но имеет очень грязное покрытие, так что первым машинам предстоит почистить трассу.

Первый 2.6км отрезок быстрый и широкий, пролегающий между деревьев - что делает повороты слепыми. С 9.3 км начинаются сельскохозяйственные земли - но древья всё ещё есть справа. Движение особенно сложно здесть, так как покрытие представляет собой смесь из практически чистых участков и заплаток глубокого гравия. Повороты становятся сложнее до 10.5 км, когда дорога снова ныряет в деревья и там опять много слепых поворотов. На 12.6км дорога становится похожа на американские горки, так как пролегает по Доломитным холмам. На ней волнистые секции и смешанные - быстрые и медленные - повороты. Она остаётся быстрой от 14.5 до 19.6км когда она переходит на плато и включает в себя главным образом быстрые повороты и небольшие трамплины и впадины, способные выбросить машину с дороги. Здесь есть извилистый сектор между 19.6 и 26.8км, где дорога широка, но повороты слепые с высокими деревьями в апексах. Отсюда дорога быстра до самого финиша и очень авантюрна : здесь много больших камней , ждущих что около них притормозят. Последний сектор очень, очень быстрый.


1. 1 S. LOEB 27:38.4 0.0 0.0
2. 7 S. OGIER 27:47.4 +9.0 +9.0
3. 2 D. SORDO 27:50.4 +3.0 +12.0
4. 4 J. LATVALA 27:59.1 +8.7 +20.7
5. 11 P. SOLBERG 28:05.3 +6.2 +26.9
6. 53 P. ANDERSSON 28:43.4 +38.1 +1:05.0
7. 5 M. WILSON 28:46.4 +3.0 +1:08.0
8. 9 F. VILLAGRA 28:53.1 +6.7 +1:14.7
9. 23 M. KOSCIUSZKO 29:03.1 +10.0 +1:24.7
10. 8 K. RAIKKЦNEN 29:16.9 +13.8 +1:38.5
по сплитам : K. RAIKKЦNEN +2.4 +12.6 +21.9 +30.2 +40.1 +44.2 +1:12.3 +1:18.1 +1:35.4
http://www.youtube.com/watch?v=sGazsC8mTwI
Ожье: "Думаю, это был хороший доп, но было очень скользко".
Латвала: "Очень трудно. На первых 10 км всё было ОК, в средней секции стало хуже, а в конце было очень трудно, мы много потеряли из-за перегрева шин".
Петтер: "Не знаю, почему, но иногда у меня вообще не было сцепления, огромная избыточная поворачиваемость. Не знаю, что случилось с машиной".
Лёб: "Думаю, мы поставили очень хорошее время. Я сильно атаковал и не делал серьёзных ошибок. Хороший пилотаж".
Сордо: "Я сделал ошибку в конце, мотор заглох. Очень сколько, а потому трудно пилотировать. Но рад, что доехал. Мне нужно большее сцепление".
Кай : "It was OK, just slowed in dust behind Henning on stage 10. Now looks everything is OK."
- Кими еще 3 участка на второй день ралли и этот самый длинный покачто в вашей каръере
- да все шло хорошо но потом было слишком много пыли по какойто причине и потом я перестарался в одной шпильке. мы вошли прямо и пришлось включать задний ход и я заглох пару раз и потерял много времени. было очень скользко но кроме этого все вроде нормально
- более довольны сегодня по сравнению с вчерашним провели больше времени в машине?
- да су не легкие сегодня я шел чуть лучше по сравнению с вчерашним но было очень каверзно
SS11

1. 1 S. LOEB 5:13.7 0.0 0.0
.
6. 6 H. SOLBERG 5:27.3 +8.9 +13.6
7. 8 K. RAIKKЦNEN 5:28.0 +0.7 +14.3
8. 9 F. VILLAGRA 5:29.6 +1.6 +15.9
9. 5 M. WILSON 5:30.3 +0.7 +16.6

SS12

1. 11 P. SOLBERG 11:43.3 0.0 0.0
2. 1 S. LOEB 11:47.9 +4.6 +4.6
.
6. 6 H. SOLBERG 12:04.4 +11.0 +21.1
7. 5 M. WILSON 12:13.1 +8.7 +29.8
8. 8 K. RAIKKЦNEN 12:26.4 +13.3 +43.1
9. 9 F. VILLAGRA 12:27.9 +1.5 +44.6

SS13

1. 1 S. LOEB 27:10.0 0.0 0.0
2. 2 D. SORDO 27:20.2 +10.2 +10.2
.
8. 53 P. ANDERSSON 28:39.7 +19.0 +1:29.7
9. 9 F. VILLAGRA 28:43.5 +3.8 +1:33.5
10. 8 K. RAIKKЦNEN 28:44.2 +0.7 +1:34.2
K. RAIKKЦNEN +1.2 +10.3 +17.7 +26.4 +35.6 +39.7 +46.3 +48.9 +1:10.2 28:44.2
Кими : We had a spin three km before the finish, so we lost a lot of time.

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 09:31
by Linda-Anne
Hi Everyone just catching up with all the news and want to wish Kimi and Kaj all the luck in the world :thumbsup: :pray: Lets hope they get the chance to really shine. :hatoff:

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 09:45
by Loiste
Linda-Anne wrote:Hi Everyone just catching up with all the news and want to wish Kimi and Kaj all the luck in the world :thumbsup: :pray: Lets hope they get the chance to really shine. :hatoff:
:shhh:
Off-Topic: show
ps. oh, I see you from Essex, do you like snooker and root for O'Sullivan? :blush: :roll::

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:04
by Mar
Erm,
VAN MERKSTEIJN P. / CHEVAILLIER E. (st. č. 14) "I don't know what happened, but I went off again. I'm really scared."
:blink:

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:47
by luieluv
11:37 Stage Begin - SS10 Suwayma 1 (13.5km)

Ford's Mikko Hirvonen starts the second run through Suwayma to get the afternoon's loop underway. The Finn suffered with running first on the road this morning and trails the field by more than 40s. He's unlikely to lose such significant chunks of time this afternoon as the stages have already been swept; he'll be chasing stage wins to close the gap and remain in contention for a podium finish.

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:48
by luieluv
11:46 Loeb betters Hirvonen by
Sebastien Loeb beats his first run through Suwayma by 0.5s and extends the margin to Hirvonen by a further 5s.

11:43 Hirvonen completes SS10
Mikko Hirvonen reaches the end of Suwayma 2. "I'm definitely out of the tactics battle, there's no doubt about it," says Hirvonen.

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:48
by mimozka
LOEB S. / ELENA D. (st. č. 1) "Little bit over limit sometime, too wide sometimes."

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:49
by mimozka
Ostberg has stopped .. :(

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:50
by Loiste
:lol: :lol: :lol: Colin saw black rabbit..@What does it mean??"
"Good luck, Colin, good luck..."

Ostberg stopped on the stage.

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:51
by luieluv
11:48 Latvala completes SS10 with dramas
Jari-Matti Latvala sets the fastest time so far on SS10 despite a brief excursion and becomes the first driver to get under the seven minute barrier on Suwayma.

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:51
by mimozka
HIRVONEN M. / LEHTINEN J. (st. č. 3) "I'm definitely out of the tactics battle, there's no doubt about it."

Re: Rally Jordan 2011

Posted: 15 Apr 2011, 10:51
by Claudie_Schnaudie
Almost overslept this stage :roll:: Hope Kimi is more awake!